The-Iceman-back-in-New-York.reismee.nl

Our third day

Day 3 : Monday November 1

Up and out at 8.10 am .Took the subway downtown to Battery Park for a meeting at Ground Zero . I personally think the WTC Tribute Center on Liberty Street is a very worth while tour- the tours are conducted by volunteers, most of them had a personal involvement with the events of 9/11. Our guide Miss Ann Vanhinne who lived 5 blocks from the North Tower , was also personally affected by 9/11 .Most of her lost more than one person they knew. She was telling about her husband Bruce.He was a fireman died in tower one. Cannot believe it will be 10 years. It seems like yesterday . Afterwards , we had another appointment at the Federal Reserve Bank of New York .The bank's catacombs are stuffed with about $180 billion in gold bars - more yellow metal than is stowed in Fort Knox. As soon as the tour is over, guests are given us a free little bag of shredded bills. It's a funny souvenir. Ps : no camera's or bags into the bank.Than walk over the Highline . Very recommend . Walk to Time Square. Took the subway uptown 116st.

To be continue ( 11.06 pm )

second day

Day 2 : Sunday October 31.

Up very early , a good American breakfast was served by Georgia , We had a nice talk with her and she has a propose to visit a Gospel. It was great . Then in a hurry ( can you think we are on vacantion !! ) took the subway down and headed to Central Park and explored the Conservatory Gardens, we passed by the sculptures of H.Ch.Anderson and Alice in Wonderland . Spent time at Belvedere Castle. Isn't the park one of the nicest places on earth?......forus.. yes !!!!

At 3.00pm we decided to walk back up to our b& b . Under way we picked up some sandwiches , coffee and donuts because we were too tired to look out for a late lunch. After a short nap we took the subway down to West 21st for The Halloween Parade . A great show was our part . Entertainment and of course, pumpkins , pumkins all over the places.

Took the subway back to b&b and had dinner in a little place near our b&b.

To be continue ( 11.23 pm )

Onze tweede dag

'Greetings from NY ' Dag 2 : Zondag 31 oktober

Vanwege het tijdsverschil zijn we erg vroeg wakker. Na wat pogingen om verder te slapen besloten we toch maar om er om 6.00 u al uit te gaan. Vandaag was het een prachtige dag maar koud dus ideaal om te gaan joggen in Central park. Direct valt op , dat het park er weer prachtig uitziet. Je hebt er niet de rust, zoals op andere dagen want op zondag is dit ook de favoriete plek bij uitstek voor de bewoners van de stad , maar je snapt wel waarom dit de long van Manhattan wordt genoemd. Alles is er : de zwervers, de joggers en de toeristen. Maar bovenal het prachtige groen, de vijver met goudvissen en de vele vogelsoorten. Na het onbijt gaan we met Georgia ( onze gastvrouw ) mee naar een gospel dienst hier in de buurt ( Harlem) . Het was een toffe belevenis .Pas na twee uur is de dienst afgelopen. Dat was in de plaats van een bezoek in de MET. Daarna starten we een wandeling door Central Park op Fifth Avenue . Je kunt in C.P er op verhaal komen, spelen, muziek maken, naar de dierentuin gaan of naar één van de vele voorstellingen en/ of concerten . Ook is er een gedenktuin voor John Lennon, ontworpen door Yoko Ono, Strawberryfields. Kortom een zeer divers park .Lazy day in Central Park, zonnig en vrolijk. Vanavond gingen we gezellig ( ja gezellig !!!! te koud en te druk) op pad naar de Halloween parade. De Village Halloween Parade is dit jaar aan haar 36ste editie toe en het wordt algemeen gezien als de allergrootste Halloweenparade van de Verenigde Staten. Naar schatting zo'n twee miljoen mensen stonden hier langs de kant om de prachtig verklede deelnemers te zien. En dat hebben we geweten .Dit moet je gezien hebben, al is het maar eens. Neem ook de gigantische massa toeschouwers en de zenuwachtig snauwende politie maar voor lief . Toch was het de moeite waard om hier tussen de drukte te staan . Onze eerste volledige dag was een feit .... SY2MORROW

Wink

First day

This English report is about our vacation in New York City and I will try not to make it too long each day. I will do my best to not make too many errors. It's a good practice for my English so far .

Day 1: Saturday October 30

We arrived Newark Airport at lunchtime, took theexpress busto New-YorkGrand Central Station and next the subway up to 116th west street. After to check in, we try to soak up the atmosphere in Harlem. We had a good dinner at Il caffe latte . We goes back to the b&b for an early night . We were tired after our morning start and long flight from Belgium.

To be continue ( 20.08 pm ) .

Aankomst in New-York

'Greetings from NY ' Dag 1 : Zaterdag 30 oktober

Na maanden van voorbereiding is het dan eindelijk zover. Vandaag vlogen we terug naar New York. Ondanks dat we al vaak gevlogen hebben, blijft het toch altijd spannend. Ons vliegtuig van Contineltal Airlines vertrok precies op tijd naar Newark Liberty International Airport.. In een Boeing 737 vliegen is wel super. Met een eigen schermpje in de stoel voor je en de keuze uit tientallen films vliegt de tijd letterlijk voorbij. Na 2 films en een paar comedies was het bijna tijd om te landen en kwamen s' middags om 12.00 u aan in Newark. Deze luchthaven ligt in New Jersey net aan de andere kant van de Hudson Rivier. Snel worden we door de Amerikaanse identificatiestraat van Homeland Security geloodst. Daar worden onze vingerafdrukken en eye-scans nu al voor de tweede keer in de databases van de Amerikanen opgeslagen. Dit zul je voor lief moeten nemen als je naar Amerika gaat. Al vlug kunnen we de express bus nemen naar Central Station($15 enkele reis), waar we na ongeveer 20 minuten aankomen Nadat we een lekkere kop koffie hebben gedronken bij Starbucks namen we hier de metro naar 120 West ST ( b&b mont morris) waar we de komende dagen zullen logeren .We waren behoorlijk moe van de reis en moesten even bijkomen. . Natuurlijk was het een blij weerzien met Georgia die niet lang na onze aankomst al kwam aankloppen op de deur van onze kamer. we hadden heel wat te vertellen en kregen nog tal van tips . Na een verkwikkende douche lopen we nog wat rond in central Park en genieten van de omgeving daarna eten we gezellig in ill caffe latte (http://www.ilcaffelatte.com/home.html ). Vanwege het tijdsverschil liggen we erg vroeg in bed .

Morgen is het zo ver.

Beste vrienden, kennissen en collega's ,

Morgen om 6 uurvertrekken we naar New-York . Een vakantie in New York of ‘The Big Apple' zoals de New Yorkers hun stad liefkozend noemen, is een overweldigende, bruisende ervaring.En ditondervonden we al in 2007.We zorgen dit jaar dat het nog overweldigend ennog bruisend zal worden . Binnen een week mag je ons eerste verslag (je) verwachten . Hopelijk kan ik jullie overtuigen om het zelf eens echt mee te maken .

bye bye .

Laughing

Planning 2010

Dag indeling New-York 2010

Dag 1: Aankomst en ons gestaag inleven in de drukte van de stad.

Dag 2 : stuk van Harlem ( die we nog niet hebben gedaan ), een kort bezoek aan het MET , Central Park . The gardens of the Cloisters

S'avonds de Halloween Parade op Springstreet.

Dag 3 : rondleiding op Ground Zeroplus een bezoek aan het museum endaarna een

bezoek aan de Federale Reserve Bank ,enkele wandelingen rond Time Square en bezoek aan het Chrysler Building en

afsluitenmet een bezoek aanhetMOMA.

Dag 4 : fietstocht door heen Manhattan .

Dag 5 :Yankee stadium( rondleiding ) en de Bronx Zoo ( één van de mooiste ) en wandelen op de Highline .Daarna een bezoek aan Madison Square Garden en grand Central Station .

Dag 6 :

Rooseveld Island ( tramway ) , Queens .

Flushing Medows, Corona park en bezoek aan het Panorama musea .

Time Square, bezoek aan Madame Tussaud

Meeting met een BAG (3u)

Skycrapper musea , . Wall street . Metropolitan Museum of Artenafsluiteninhet Roof Garden café ( als die nog open is?? )

Dag 7 :bezoek aan het American Museum Of National History ( 3 u )

Shopping bij Marcyen nog eventjes genieten in Central Park

Wink

Dit isde voorlopige volgorde van onzedagindeling , alles hangt een beetje af vanonze BAGen het weer .

English Report

Dear travelers ,

You can expect a short report

Sealed
each day from New-York City.