The-Iceman-back-in-New-York.reismee.nl

Onze vijfde dag

'Greetings from NY ' Dag5 : woensdag 3 november

Na de drukte van hartje Manhattan gisteren was een uitstap naar de Bronx wel op zijn plaats . The Bronx is een van de vijf stadsdelen van New-York en het enige dat zich voornamelijk op het vasteland bevindt.. Belangrijke bezienswaardigheden in The Bronx zijn onder meer deBronx Zoo en Yankee Stadium. De dierentuin was een oase van rust, ondanks een groot bezoekersaantal vandaag.. Het aanbod aan dieren was ook enorm. Van elk continent waren er wel dieren te vinden.We hadden echt geen haast want de zoo bleef ons verbazen. Uiteindelijk duurde ons bezoek meer dan 3 u. Na de zoo wilde we nog de Italiaanse wijk in Arthur Avenue bezoeken maar dit bleek moeilijk te vinden maar wederom werden we op weg geholpen . In de wijk aangekomen vroeg ik aan een oud vrouwtje waar we lekker konden eten , die nam ons zomaar mee naar haar lievelings restaurant Emilia's . Een aanrader daar in de buurt ( lunch = 11.95$ ) Wat later namen we hier van dit prachtig deeltje afscheid en gingen terug richting Manhattan. We wilden de tramway nemen naar Roosevelt- Island maar kwamen van een kale reis terug. Was nog altijd niet open wegens de renovatie .Dan maar een kort bezoek aan de New -York Public library en de schaatsbaan op Bryant Park . Daar er morgen regen verwacht wordt , gingen we nu al eens kijken bij. Abercrombie & Fitch en Apple store. Vandaag heel rustig geweest. Bye the way nog altijd niets gehoord van The Big Apple Greeter ....vreemd.