The-Iceman-back-in-New-York.reismee.nl

Onze zesde dag

'Greetings from NY ' Dag 6 : donderdag 4 november

Regen , regen en nog eens regen......dit hebben we nu ook eens meegemaakt. Niets weerhield ons van onze uitstap naar Queens. We namen de metro lijn 7 naar Mets-Willets Point. In Queens had ik ook zo'n verlanglijst-park, het Flushing Meadows Corona Park, Dit park is hetéén-na-grootste park van New York City (!!) . Helaas is het niet heel mooi, en zeker niet rustig. Ingeklemd tussen de Grand Central Expressway en de Van Wijck Expressway is het er zeer lawaaiig. Velen kennen Flushing Meadows heden ten dage vooral van de US Open tennis wedstrijden ( eerste twee weken van september). Hier zie je ook de indrukwekkende Unisphere, een levensgrote globe van roestvrij staal. Deze vormde het middelpunt van de wereldtentoonstelling in 1964. Oogt mooi .Eerst springen we binnen in het stadium van Flushing Meadows al gauw wisten we dat het bezoek niet kon doorgaan door de regen . Dan maar een bezoek gebracht aan het indoor waar er club kampioenschappen door gingen.Na een kort intermezzo bezochten we het Queens panorama museum en namen na een goeie lunch de metro terug naar Manhattan . Aangekomen op Time Square bezochten we ook nog even Madame Tussauds . Altijd al naast een beroemdheid willen staan? Dan is de New Yorkse versie van het wereldberoemde Madam Tussaud een aanrader. In het museum kan je niet alleen kennismaken met Amerikaanse beroemdheden maar ook met internationale beroemdheden. In totaal zijn er meer dan 200 wassenbeelden in dit museum te vinden welke zijn verdeeld over 6 secties. We aten heel lekker en prijzig in settipani hier bij ons om de hoek .Onze laatste avond eindigt zoals elke dag in onze kamer waar we vol plezier de foto's van de dag bekijken en een dagverslag naar jullie mailen. Ook jullie kunnen meegenieten via de foto's die we doormailen. Hoe gemakkelijk dat internet. Je bent nooit ver weg van huis... Over huis gesproken, morgen is het al zo ver. De laatste dag in New York. Deze trip is veel te rap voorbijgegaan.