The-Iceman-back-in-New-York.reismee.nl

Aankomst in New-York

'Greetings from NY ' Dag 1 : Zaterdag 30 oktober

Na maanden van voorbereiding is het dan eindelijk zover. Vandaag vlogen we terug naar New York. Ondanks dat we al vaak gevlogen hebben, blijft het toch altijd spannend. Ons vliegtuig van Contineltal Airlines vertrok precies op tijd naar Newark Liberty International Airport.. In een Boeing 737 vliegen is wel super. Met een eigen schermpje in de stoel voor je en de keuze uit tientallen films vliegt de tijd letterlijk voorbij. Na 2 films en een paar comedies was het bijna tijd om te landen en kwamen s' middags om 12.00 u aan in Newark. Deze luchthaven ligt in New Jersey net aan de andere kant van de Hudson Rivier. Snel worden we door de Amerikaanse identificatiestraat van Homeland Security geloodst. Daar worden onze vingerafdrukken en eye-scans nu al voor de tweede keer in de databases van de Amerikanen opgeslagen. Dit zul je voor lief moeten nemen als je naar Amerika gaat. Al vlug kunnen we de express bus nemen naar Central Station($15 enkele reis), waar we na ongeveer 20 minuten aankomen Nadat we een lekkere kop koffie hebben gedronken bij Starbucks namen we hier de metro naar 120 West ST ( b&b mont morris) waar we de komende dagen zullen logeren .We waren behoorlijk moe van de reis en moesten even bijkomen. . Natuurlijk was het een blij weerzien met Georgia die niet lang na onze aankomst al kwam aankloppen op de deur van onze kamer. we hadden heel wat te vertellen en kregen nog tal van tips . Na een verkwikkende douche lopen we nog wat rond in central Park en genieten van de omgeving daarna eten we gezellig in ill caffe latte (http://www.ilcaffelatte.com/home.html ). Vanwege het tijdsverschil liggen we erg vroeg in bed .

Marian

Leuk om te lezen, Philippe. en blij dat de vlucht vlot is gegaan. Nu ga ik jullie foto's bekijken, zodat ik een beetje meereis...:P
Zo te horen ging de busreis lekker vlot?
geniet maar goed! Niet te koud??

Peter

Krijg gewoon weer de kriebels als ik dit allemaal lees, dat is het voordeel van vroeg aankomen, even sfeer snuiven!!
Nog een kleine 6 maanden .......

The Iceman

Hey Peter ,
Boodschap is overgemaakt aan Georgia. Vandaag om 11 u gaan we te samen met haar naar een Gospeldienst hier in de buurt.

The Iceman

Hey Marian,
We waren geland,door de Security, onze bagage en met de bus tot aan Grand Central station gebracht. Dit allemaal in één enkel uurtje. Niet te geloven hoe vlot dit is gegaan . Gisteren was het een lekker weertje 18gr en voor vandaag terug de zelfde temperaturen.

Marian

Oh, leuk, op een niet-toeristische manier naar zo'n dienst. Ik ben reuze benieuwd naar je ervaring! en lekker weer, zeg, beter dan hier ^_^

Brigitta

Leuk om hier mee te lezen.
Ik heb dezelfde ervaring met Newark, ging zo snel, binnen no time in Manhattan.
En lekker een Starbucks, hmmm. Hebben ze nu de Haloweenversie met pompoensmaak?
Geniet van alles,
groetjes,