The-Iceman-back-in-New-York.reismee.nl

Onze vierde dag

'Greetings from NY ' Dag 4 : Dinsdag 2 november

Voor vandaag hadden we een volledig dag op de fiets geregeld ...een beetje ontspanning mag ook weleens . Daar had ik al dagen naar uitgekeken want dit werd echt een belevenis .We starten vol goede moed langs de Hudson River Greenway, dat we afreden tot Teardrop Park en het Governor Nelson A. Rockefeller Park, waar zich ‘The Real World' van Tom Otterness bevindt . Even halt gehouden en zo kwamen we verder in Battery park aan en hielden hier ook een korte pauze. Na wall street was het tijd voor hetgeen waar ik het meest naar had uitgekeken : de Brooklyn Bridge! Op de brug fiets je naast de vele voetgangers en ons werd verteld dat als ze je in de weg lopen dat je dan gewoon ‘Yo' moet roepen. Maar gelukkig zijn de new-yorkers vriendelijke mensen en hoefden we dit niet te doen. We houden een tweede stop en bezoeken één van mijn favoriete plekken in New York de Brooklyn Heights Promenade , van waaruit je een prachtig uitzicht hebt op de Manhattan skyline, de Brooklyn Bridge én het vrijheidsbeeld. Het ligt op een verhoging en toegang tot de East River was lange tijd niet mogelijk, omdat er een snelweg en een park met loodsen tussen lagen. Die loodsen zijn echter gesloopt en de stad is bezig het hele gebied te veranderen in het Brooklyn Bridge Park . Na de lunch ( Grimaldi pizzeria ) reden we naar de Manhattan Bridge en vervolgens langs de oosterlijke kant naar onze derde Brug voor vandaag , namelijk de Williamsbrug Bridge . We hadden vanmorgen een tip gekregen van Georgia dat we in Queens enkele mooie view points konden waarnemen. En gelijk had ze. We maakten nog een omweg via Chinatown om vervolgens de echte drukte tegemoet te gaan via 49 East St naar het grootste kruispunt van de wereld ... Time Square . Wat een sensatie , je moet het echt meemaken om dit te snappen ..zotter kan niet. Maar , wij kunnen toch mooi zeggen dat we op T.S gefietst hebben . Wij vonden het allebei een superervaring. En als kers op de taart kregen we nog op Time Square een show aangeboden door de ' naked cowboy '

SY2MORROW